içerik yükleniyor...Yüklenme süresi bağlantı hızınıza bağlıdır!

AKSU TUR TURİZME KADIN ELİ DEĞMESİNİN DAYANILMAZ HAFİFLİĞİNİ İSPATLIYOR

Aksu Tur’un kadın şoförleri ile turizm taşımacılığına kadın eli değiyor; hem görsel, hem psikolojik, hem de modernist bir hava yaratılmış oluyor.

Haberi Sesli Dinle

Aksu Tur kadın istihdamına dikkat çekerek, 8 olan kadın kaptan sayısını bu sene içinde 20’ye çıkarmayı amaçladığını da kamuoyuyla paylaşmanın mutluluğunu yaşadıklarını dile getiriyor.

Antalya’nın en önemli fuarları arasında yer alan Uluslararası Konaklama ve Ağırlama Ekipmanları İhtisas Fuarı - Hotel Equipment’a katılan Aksu Tur, misafirlerini otobüs ve minibüsleri ile kurduğu standında konuk ediyor.

Fuarda turizmcilerle bir araya gelen Aksu Tur'un Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Karacan, yaptıkları ve yapacakları çalışma ve yenilikler hakkında bilgi verdi.

Turizm taşımacılığına yeni bir soluk

Aksu Tur, erkeklerin hegemonyasında bulunan turizm taşımacılığında kurallara uymaları ve çalışkan yapıları nedeniyle bünyesindeki 8 olan kadın şoför sayısını bu sene 20’ye çıkarmayı hedefliyor.

“Kadınlarımız her işin altından kalkabilir”

Konu hakkında açıklamalarda bulunan Aksu Tur'un Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Karacan, “Şu anda 215’e yakın aracımız var. Yaz sezonunda ise 400-500 araçla çalışıyoruz. Bünyemize 8 kadın kaptanımız var. Bu sayıyı Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürü Candemir Zoroğlu ve TGA iş birliğinde artırmak için bir çalışma programı yürütüyoruz. Şu anda Antalya’da tahmin ediyorum ki en çok kadın kaptan istihdam eden biziz. Biz şunu düşünüyoruz, iş zor ama kadınlarımız her işin altından kalkabilir. Bunu ve kadınların olduğu her yerde güllerin açtığını biliyoruz. Kadın kaptanları özellikle VIP araçlarımızda tercih ediyoruz. İlerleyen zamanlarda otobüs kaptanı olarak da kadınları göreceğiz. Antalya’da halk otobüslerinde de kadın kaptanlarımız var. Biz de Aksu Tur olarak buna öncülük ettiğimiz için kendi adımıza çok mutluyuz”  yorumunu yaptı.

“Kadının olduğu yerde disiplin de olur”

Kadın şoförlerle ilgili olarak çok olumlu geri dönüşler aldıklarını belirten Şeref Karacan, “20 yıldır çalıştığımız bir acentaya kadın şoförümüzü verdik. Acenta yetkilisi arkadaşım durumdan çok memnun oldu. Araç kullanışı ile ilgili fevkalade yorumlar aldık. Havalimanında kadın şoförlerimizi gören misafirler onlarla fotoğraf çektiriyor. Çünkü alışık olmadıkları bir durum. Tamamen farklı bir yüz görüyorlar. Bu durumdan da çok mutlular. Biz ilerleyen zamanlarda otobüslerimizde de kadınlarla çalışmak istiyoruz. Bunu ilk yapanlardan biri olmak istiyoruz. Kadın kaptanlarımız sayesinde diğer erkek kaptanlarımız da kendilerine çeki düzen verdiler. Çünkü kadının olduğu yerde disiplin de oluyor. Beraber çalıştığımız acentalardan biri de bizden gördükten sonra kadın kaptan çalıştırmaya başladı” şeklinde konuştu.

“Hedefimiz 20 kadın kaptan”

Şeref Karacan, iş planlarını kadın şoförlere göre yaptıklarını söyledi. Karacan: “Onlara verdiğimiz değerden ötürü daha küçük araçlar tercih ediyor ve mutlaka evlerinde konaklatıyoruz. Şu ana kadar bunu başardığımızı düşünüyoruz çünkü kadın kaptanlarımız çok mutlular. Bu yıl içerisinde 20 kadın kaptan sayısına çıkmayı hedefliyoruz. Kadınlar bu işi kesinlikle yapabilirler. Bence kadınların istedikten sonra yapamayacakları bir şey yok. Biz Aksu Tur ailesi olarak turizmde de turizm taşımacılığında da kadınların olmasını istiyoruz. Bütün paydaşlarımıza da kadın kaptanları öneriyoruz” ifadelerini kullandı.

“Kurallara dikkat ediyoruz”

Akan trafiğin her zaman için tehlikeli olduğunu belirten Aksu Tur’un kadın şoförlerinden Merve Tınaz, “Kadınlar için ekstra tehlike arz eden durumlar da olabiliyor. Ancak ne kadar dikkatli olursak, ne kadar kurallara uyarsak bizim için bir o kadar da güvenli oluyor aynı zamanda. Erkeklere göre daha sakiniz, agresif değiliz. Onun dışında daha çok kurallara dikkat ediyoruz. Güvenle ulaşım her zaman daha önemli. Bizim işimizde yetişeceksin gibi bir şey yok. Önemli olan güvenli yolculuğu sağlayabilmek. Aksu Tur olarak bizi tercih eden misafirlerimizin memnuniyetine özellikle daha çok dikkat etmeye çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

“Daha rahat hissediyorlar”

Şoför koltuğunda kendisini gören bazı misafirlerin şaşırdığını belirten Tınaz, “Misafirler, ilk etapta beni gördüklerinde hemen emniyet kemerlerine sarılıyorlar. Bununla birçok kez karşılaştım. Yolculuğumuzun devamında ise daha rahat ve mutlu hissediyorlar. Biz de gerçekten misafirlerimizin huzurlu bir şekilde yolculuklarını bitirdiğine inanıyoruz”  kaydını yaptırdı.

“Bakış açılarını değiştiriyoruz”

Kadın istihdamına dikkat çeken Merve Tınaz, “Bir kadın her şeyi başarabilir. Benim bakış açım her zaman için bu. Yani bizim kadın olarak yapamayacağımız hiçbir şey yok. Yeter ki başlayalım. Bu sektörde olan bir kadın olarak kadınlarımıza bu işi önerebilirim. Yaptığımız iş zor ama her kadının bunu yapabileceğine inanıyorum. Güvenle yürümemiz gerektiğini düşünüyorum. Kadın şoförler olarak Antalya ve Türkiye turizmi için kesinlikle olumlu bir imaj ve katma değer sağlıyoruz. Sektörü daha keyifli, özenli ve sınırları olan bir hale getiriyor, bakış açılarını da değiştiriyoruz. Daha önce de dediğim gibi genellikle güven sorunu yaşıyoruz ama bunu da yolculuk esnasında rahatlıkla geri kazanabiliyoruz” diye konuştu.